سلامتی

بهترین میان وعده رژیمی و چربی سوز مورد نیاز بدن کدامند؟

میان وعده رژیمی در کنار وعده‌های اصلی یکی از خوراکی‌هایی است که به شما در کاهش وزنتان کمک خواهد کرد. مصرف میان وعده می‌تواند در چربی سوز بدن نیز موثر باشد. انواع مختلفی از این خوراکی‌ها وجود دارند که به راحتی می‌توانید به برنامه غذایی خود اضافه کنید. مصرف درست و به اندازه از مواد مغذی و مفید این امکان را به شما می‌دهد، تا در کنار کاهش وزن، به تامین نیازهای بدن و حفظ سلامت خود در دوران رژیم کمک کنید. میان وعده‌های سالم و کم کالری زیادی وجود دارند که به عنوان مصرف روزانه بسیار مناسب هستند. هر فرد می‌تواند بر اساس علایق و میل غذایی خود، هر آنچه که از میان وعده‌های مفید و باارزشی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، استفاده کند؛ بدون آنکه دچار اضافه وزن شود. به منظور آشنایی بیشتر با میان وعده‌های مفید، این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

 

معرفی انواع مختلفی از میان وعده رژیمی

میان وعده‌های رژیمی کم کالری بهترین انتخاب، برای آسان‌تر ادامه دادن رژیم غذایی هستند. از جمله میان وعده‌های مفید و باارزش، عبارتند از:

 

آجیل

مصرف انواع آجیل‌ها، می‌تواند معده شما را به مدت بیشتری سیر نگه دارد و به کاهش وزن نیز کمک کند. با خوردن آجیل در خود، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهید و از برخی بیماری‌ها، افسردگی و سرطان‌ها جلوگیری کنید. در واقع آجیل سرشار از چربی‌های سالم و سیر کننده خواهد بود. این خوراکی پرطرفدار، حاوی پروتئین و فیبر است که در هر 20 گرم از آجیل، 172 گرم کالری وجود دارد. همچنین آجیل‌ها به راحتی حمل می‌شوند و در هر زمان و مکانی قابل استفاده هستند.

 

ماست یونانی به همراه انواع توت

ترکیب ماست یونانی با انواع مختلفی از توت، یک میان وعده رژیمی سالم و سیرکننده محسوب می‌شود. این ماست علاوه بر اینکه طعمی خوشمزه‌ای دارد، حاوی کلسیم، پروتئین و پتاسیم است. همچنین توت‌ها یکی از بهترین آنتی اکسیدان‌های پرطرفدار هستند که با خوردن این ترکیب، به شما برای داشتن رژیمی سالم کمک می‌کند.

مخلوطی از 100 گرم ماست یونانی با توت، حاوی 10 گرم پروتئین و کمتر از 150 کالری است.

میان وعده رژیمی

کرفس به همراه پنیر خامه‌ای

کرفس و پنیر خامه‌ای یک ترکیب سیرکننده با کربوهیدرات پایین است. کرفس سرشار از آنتی اکسیدانی به نام لوتئولین بوده که در بدن به کاهش التهاب و پیشگیری از بروز سرطان کمک می‌کند. بنابراین مصرف این ترکیب برای شما کمتر از 200 کالری خواهد داشت.

 

سیب و کره بادام زمینی

یکی دیگر از میان وعده‌های رژیمی مفید، مصرف برشی از سیب با کره بادام زمینی است. سیب  به عنوان یک میان وعده مناسب برای لاغری و سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان شناخته شده، که پلی‌فنون موجود در آن، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد و عملکرد روده را بهبود می‌بخشد. همچنین کره بادام زمینی به چربی سوزی و حفظ سلامت قلب کمک خواهد کرد. طبق تحقیقات انجام شده، مصرف این کره مقوی، HDL کلسترول را افزایش و LDL کلسترول را پایین می‌آورد.

مصرف ترکیب یک سیب متوسط به همراه یک قاشق غذاخوری از کره بادام زمینی برای هر فرد 200 کالری را به همراه خواهد داشت.

میان وعده رژیمی

شکلات تلخ و بادام

شکلات تلخ و بادام به عنوان یک میان وعده رژیمی مناسب و سیرکننده محسوب می‌شود. این نوع از شکلات حاوی آنتی اکسیدان فلاونول است که به کاهش فشار خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در فرد کمک خواهد کرد. البته برای تاثیرگذاری بیشتر باید از شکلات تلخ بالای 70 درصد استفاده نمایید. به علاوه بادام غنی از چربی‌های سالم دارای حلقه‌های اشباع نشده است که به عنوان میان وعده انتخاب مناسبی خواهد بود. این ماده مغذی به حفظ سلامت قلب و کنترل قند خون کمک می‌کند. طبق پژوهش‌های انجام شده، بادام بر کاهش اشتها و وزن بسیار موثر است و احساس سیری بیشتر به شما می‌دهد که با اضافه کردن به رژیم غذایی خود، می‌توانید مدت زمان طولانی‌تری را سیر بمانید.

شکلات تلخ و بادام سرشار از منیزیم هستند و هر فرد با خوردن 28 گرم شکلات تلخ و بادام، حدود 300 گرم کالری دریافت می‌کند.

 

میوه‌ها

میوه‌ها یکی دیگر از خوراکی‌های سالم و کم کالری هستند که به کاهش وزن در فرد کمک خواهند کرد. میوه‌های مانند پرتقال، موز، گریپ فروت، سیب، انواع توت و هلو از بهترین خوراکی‌ها برای داشتن رژیم غذایی سالم محسوب می‌شوند.

میان وعده رژیمی

پودر پروتئین وی

شیک پروتئین وی یکی دیگر از میان وعده‌های مفید و سیرکننده است که به شما پیشنهاد می‌کنیم تا مصرف آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. طبق تحقیقات انجام شده این پروتئین به چربی سوزی، بهبود ترکیب بدنی و عضله سازی کمک خواهد کرد. شما به راحتی می‌توانید پودر پروتئین وی را به اسموتی، شیر و حتی آب اضافه کرده و میل کنید.

 

آووکادو

آووکادو مغذی‌ترین و سیرکننده‌ترین خوراکی، برای کاهش وزن محسوب می‌شود. در واقع این میوه به کاهش کلسترول، محافظت از پوست و بهبود آرتروز کمک خواهد کرد. به علاوه آووکادو سرشار از فیبر، منیزیم، پتاسیم و چربی‌های دارای حلقه اشباع نشده بالایی است. بنابراین می‌توانید آووکادو خرده شده را به همراه کمی نمک و دارچین به عنوان میان وعده‌ای که تنها 130 کالری دارد، میل کنید.

 

زیتون

زیتون چربی‌های دارای حلقه اشباع نشده در خود دارد که به سلامت قلب کمک می‌کند. به علاوه زیتون حاوی آنتی اکسیدان قدرتمندی به نام اولئوروپین است. این خوراکی مفید به کاهش مقاومت انسولین، التهاب و پایین آوردن خطر ابتلا به سرطان موثر خواهد بود.

هر 25 عدد زیتون حدود 100 تا 175 کالری دارد.

میان وعده رژیمی

پنیر

پنیر یک میان وعده رژیمی سیرکننده است که به منظور لاغری گزینه‌ی مناسب محسوب می‌شود. طبق مطالعات انجام شده، مصرف 2 بار پنیر در روز سطح LDL کلسترول را حتی در افرادی که کلسترول بالایی دارند افزایش نخواهد داد.

هر 60 گرم پنیر حاوی 14 گرم پروتئین و 200 کالری است.

 

گوجه گیلاسی و پنیر موزارلا

این میان وعده بسیار خوشمزه و مفید، سرشار از ویتامین C، آنتی اکسیدان و پتاسیم است که به کاهش بیماری‌های قلبی و سرطان در فرد کمک خواهد کرد. همچنین پنیر موزارلا حاوی کلسیم، پروتئین و ویتامین B12 بسیار بالایی است که سطح HDL کلسترول را افزایش داده و خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهد.

یک فنجان  گوجه گیلاسی به همراه 60 گرم پنیر موزارلا، کمتر از 200 کالری دارد.

 

 

میان وعده رژیمی

چوب شور

چوب شور گزینه مناسبی برای افرادی است که به آجیل‌ها علاقه چندانی نخواهند داشت. این میان وعده کم چربی و کم شکر است. همچنین فیبر موجود در چوب شور می‌تواند برای شما سیرکننده نیز باشد.

 

دانه‌های سویا

دانه‌های سویا یکی دیگر از خوراکی‌هایی است که به عنوان میان وعده مناسب محسوب می‌شود. یک سوم فنجان از دانه‌های سویا سرشار از پروتئین و فیبر است. همچنین مصرف آن می‌تواند 10 درصد از نیاز روزانه بدن را به آهن تامین کند.

 

نتیجه گیری

مصرف میان وعده رژیمی مفید و سالم به شما کمک می‌کند که در بین وعده‌های اصلی، خود را سیر نگه دارید و از تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن، تنها در یک وعده استفاده نمایید. اگر به دنبال راهی برای کاهش وزن هستید و به داشتن تناسب اندام فکر می‌کنید؛ بهتر است خوراکی‌های کم کالری و با ارزش غذایی بالا را که در این مقاله نام برده شده، استفاده نمایید تا بتوانید علاوه بر کاهش وزن به حفظ سلامت خود در طول دوران رژیم کمک کنید. بنابراین توصیه می‌شود هیچگاه مواد غذایی سالم و مفید را جایگزین خوراکی‌ها ناسالم نکنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا