کسب و کار

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ کدام هستند؟

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال digital marketing به مجموعه‌ فعالیت‌هایی گفته می‌شود که در راستای تبلیغ برندها، محصولات و خدمات و با استفاده از ابزارهای دیجیتال صورت می‌گیرد. در واقع برای هر یک از روش‌های بازاریابی دیجیتال، ابزارهایی وجود دارد که به بازاریابان کمک می‌کند فعالیت‌های بازاریابی دیجیتال را به سهولت انجام دهند.

روش‌ها و ابزارهای بازاریابی دیجیتال

روش‌ها یا تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال، فعالیت‌ها و ابزارهای بازاریابی دیجیتال را دسته‌بندی می‌کنند. برای مثال در روش بازاریابی موتور جستجو اهداف و فعالیت‌های تعریف شده است که به کمک ابزارهایی انجام می‌شود. در ادامه با بعضی از مهم‌ترین روش‌ها و پر کاربردترین ابزارها برای جذب مشتری آشنا می‌شویم.

بهینه‌سازی موتور جستجو

بهینه‌سازی موتور جستجو یا سئو SEO از مهمترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ است. از طریق سئوی سایت و تولید محتوای سئو شده شما می‌توانید مطالب سایت خود را به رتبه‌های برتر جستجو در گوگل ارتقا دهید. بهینه‌سازی عملکرد و سرعت سایت، توجه به کلمات کلیدی و بهینه‌سازی محتوا بر اساس اصول سئو در این روش باعث می‌شود، محتوای شما بهتر دیده شود و به این ترتیب مخاطبان شما افزایش یابند.

بعضی از ابزارهایی که در این زمینه به شما یاری می‌رسانند عبارتند از:

  SEMrush

این ابزار بر اساس رصد اطلاعات رقبای کسب و کار شما مثل بررسی بک‌لینک‌ها و نوسان جایگاه آنان در رتبه‌بندی گوگل، اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

Moz

بررسی لینک‌ها، رتبه‌بندی سایت و رصد کمپین‌های تبلیغاتی به کمک این ابزار انجام می‌شود.

بعضی از ابزارهای دیگر در زمینه بهینه‌سازی موتور جستجو عبارتند از:

  • Google Keyword Planner
  • Google Trend
  • Google Search Console
  • Buzzsumo
  • Screaming Frog SEO Spider
  • Ahrefs
  • Yoast SEO
  • Lighthouse

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ روشی است که ارتباط صاحبان کسب و کار را با مشتریان با ترفندهایی چون ارسال خبرنامه، ارسال پیام خودکار و پشتیبانی بر اساس ایمیل افزایش می‌دهد.

Sender

سرویس Sender یکی از ابزارهای بازاریابی ایمیلی است که در بخش رایگان خود می‌تواند تا 2500 مخاطب و ارسال 15 هزار ایمیل را در ماه پشتیبانی کند.

Mailchimp

سرویس میل‌چیمپ امکانات قابل توجهی دارد که از جمله آنها می توان به امکان رفتارسنجی کاربران، ارسال ایمیل و خبرنامه و امکان تبلیغات هوشمند اشاره کرد.

MailerLite

به کمک سرویس میلر لایت می توانید تا 12 هزار ایمیل را برای هزار مخاطب به صورت رایگان ارسال کنید.

بعضی دیگر از ابزارها و سرویس‌های بازاریابی ایمیلی عبارتند از:

  • Marketo
  • GetResponse
  • Emma
  • نجوا
  • پاکت

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ کدام هستند

تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی (Pay Per Click) یکی از محبوب‌ترین شیوه‌های انجام تبلیغات در فضای مجازی است. در این روش از دیجیتال مارکتینگ، سفارش‌دهندگان تبلیغ، تنها به ازای دفعات کلیک انجام‌شده روی تبلیغات خود در رسانه‌های ناشر، هزینه پرداخت می‌کنند.

Google ads

گوگل ادز Google ads کارآمدترین ابزار در بین سرویس‌های تبلیغات کلیکی است و از بازدهی بیشتری برخوردار است.

یکتانت

یکتانت یک پلتفرم است که به کمک آن می‌توانید انواع تبلیغات کلیکی، از جمله تبلیغات بنری، تبلیغات کلیکی همسان و ریتارگتینگ را انجام دهید. ریتارگتینگ retargeting به معنای بازگرداندن کاربران فضای مجازی به صفحه مورد نظر است.

پلتفرم‌های دیگری که امکانات مورد نیاز شما را در بازاریابی و تبلیغات کلیکی ارائه می‌دهند عبارتند از:

  • صباویژن
  • تپسل
  • مدیا
  • کاپریلا

تحلیل و بررسی وبسایت

یکی از مهمترین شیوه‌ها در دیجیتال مارکتینگ بررسی این نکته است که آیا روش‌هایی که تا کنون به کار برده‌ایم در جهت اهداف تعیین شده بوده است یا خیر.

Google Analytics

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) تعداد مخاطبان صفحات شما را در فضای مجازی نشان می‌دهد و علاوه بر آن مدت زمان ماندن مخاطب در صفحه و نرخ خروج از صفحه را ثبت می‌کند.

Google Tag Manager

گوگل تگ منیجر (Google Tag Manager) ابزاری است برای مدیریت تگ‌ها در صفحات وبسایت. گوگل تگ منیجر تمامی تگ‌ها و متغیرها را در یک محیط واحد به شما نشان می‌دهد. همچنین با با ایجاد تگ‌های مختلف در تگ منیجر می‌توانید اطلاعات کوچکترین اتفاق‌ها مثل کلیک روی دکمه را به گوگل آنالیتیکس ارسال کنید.

hotjar

به کمک هات‌جر hotjar می‌توانید رفتار کاربران را طی حضور در صفحات وبسایت خود زیر نظر بگیرید. تشخیص بخش‌های پرکلیک در هر صفحه از وبسایت، نحوه حرکت دادن موس توسط کاربران و میزان اسکرول در صفحه از جمله امکانات هات‌جر است.

از دیگر ابزارهای تحلیل و بررسی وبسایت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Oracle Maxymiser
  • Optimizely
  • Visual Website Optimizer) VWO)
  • Unbounce

مدیریت شبکه‌های اجتماعی

توجه به توانمندی‌های شبکه‌های اجتماعی و مدیریت آنها یکی دیگر از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ است. درواقع استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی برای معرفی برندها، محصولات و آگاهی‌رسانی به مخاطب و جذب آنها برای صاحبان کسب و کار از اهمیت بالایی برخوردار است.

Hootsuite

هوت سوییت (Hootsuite) ابزاری مناسب برای برنامه‌ریزی پست‌ها در حساب‌های مختلف کاربری در رسانه‌های اجتماعی و ردیابی آنها در یک قالب واحد است. به کمک این ابزار می‌توانید به طور خودکار، پست‌گذاری کنید و یا یک نظر یا پیام را به یک عضو تیم بازاریابی خود اختصاص دهید تا همان عضو در زمان مقتضی به آن پاسخ دهد.

Socialblade

سوشال‌بلید Socialblade ابزاری است برای پایش شاخص‌های پیشرفت حساب‌کاربری شما یا هر کس دیگر در محیط اینستاگرام. به کمک این ابزار می‌توانید از میزان فالوورهای واقعی و فیک و دیگر شاخص‌های بررسی اینستاگرامی مطلع شوید.

برخی از دیگر ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی عبارتند از:

  • Buffer
  • Ninjalitics
  • Nanigans
  • Facebook power editor
  • Facebook Creator Studio
  • پلتفرم بومی توییتر
  • نوین‌هاب

سنجش سرعت سایت

سرعت لود load وبسایت از عوامل بسیار مهم در تعیین رتبه سایت و صفحات آن در موتورهای جستجو است. البته در این شاخص، خود، یکی از زیرمجموعه‌های سئو نیز به شمار می‌آید.

Gtmetrix

جی‌تی‌متریکس Gtmetrix محبوب‌ترین ابزار سنجش سرعت سایت است. این ابزار به شما گزارش کاملی را درباره لود بخش‌های مختلف صفحات وبسایت و عملکرد کلی وبسایت در اختیار شما قرار می‌دهد.

Pagespeed Insight

پیج اسپید اینسایت Pagespeed Insight ابزاری طراحی شده توسط گوگل است و پیشنهادات آن برای افزایش سرعت سایت، مفید و کاربردی است.

دسته‌بندی‌های دیگر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

از دیگر دسته‌بندی‌های ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • ابزارهای کوتاه‌کننده‌ی لینک
  • ابزارهای پشتیبانی و چت آنلاین برای وبسایت‌ها
  • ابزارهای مدیریت پروژه
  • ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی
  • ابزارهای گزارش
  • سرویس‌های نظرسنجی،پرسشنامه و فرم ساز

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ کدام هستند

سخن پایانی

در حال حاضر مدیریت محتوا در فضای مجازی و با کمک دیجیتال مارکتینگ برای هر کسب و کاری در هر جای دنیا به یک ضرورت تبدیل شده است. صاحبان کسب و کار و بازاریابان برای تحقق روش‌های خود در بازاریابی دیجیتال به آشنایی با ابزارهای سودمند و پرکاربرد در این زمینه نیازمندند. برای آشنایی بیشتر با مفاهیم دیجیتال مارکتینگ و هک رشد هرچه سریع‌تر کسب و کار خود پیشنهاد می‌کنیم از مطالب ارزشمند هکر‌بیز در این زمینه استفاده کنید.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
پامپا مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا