آشپزی

بهترین زمان مصرف قهوه – پامپا

بر طبق تحقیقات علمی صورت گرفته، ثابت شده است که مصرف قهوه، تاثیرات مثبت بسیاری برای سلامت بدن انسان دارد. در واقع با مصرف قهوه، آنتی اکسیدان طبیعی وارد جریان بدن شده و باعث کاهش التهابات ناشی از استرس، افزایش تمرکز و هوشیاری، کاهش خطر ابتلا به بیماری ‌های پارکینسون، سرطان، بیماری های قلبی و.. خواهد شد. البته در کنار تمام این مزایا و فواید، می ‌توان با تنظیم درست مصرف این نوشیدنی و تایم صحیح برای آن، این مزایا و فواید را دوچندان کرد. 

در این مطلب از سایت پامپا به ذکر بهترین زمان مصرف قهوه در طول روز می پردازیم و مزایای این نوشیدنی را بیان خواهیم کرد. 

بهترین زمان مصرف قهوه چه ساعتی است؟

۱. مصرف قهوه برای صبحانه 

بهترین زمان مصرف قهوه با میزان کورتیزول بدن رابطه مستقیمی دارد. به این معنا که اگر در تایم هایی که میزان کورتیزول بدن در کمترین مقدار قرار دارد، قهوه بنوشید، این امر باعث تاثیر بیشتر قهوه برای بدن و سطح هوشیاری خواهد شد. چرا که اگر سطح کورتیزول پایین نباشد و شما قهوه بنوشید، بدن به کافئین موجود در این نوشیدنی مقاومت نشان داده و در آخر مقدار انرژی که باید دریافت کنید، به هدر خواهد رفت.

 از این رو بهترین زمان مصرف قهوه، بین ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰ می‌باشد که تاثیرات قهوه را دوچندان خواهد کرد. در بین ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۳ نیز میزان کورتیزول بدن بالا بوده که بهتر است از مصرف هر نوع نوشیدنی کافئین دار خودداری کنید. البته یک نکته دیگر نیز این است که قهوه را به صورت ناشتا و با شکم خالی مصرف نکنید. در واقع به دلیل خاصیت اسیدی قهوه، این امر باعث زخم معده و سوزش خواهد شد.

۲. مصرف قهوه بعد از وعده های غذایی

 نوشیدن قهوه بعد از وعده غذایی ناهار و شام نیز توصیه شده است. چرا که برای سیستم گوارش بدن مفید بوده و تاثیرات مثبتی دارد. البته در بین ساعات ۵:۳۰ تا ۶:۳۰ عصر نیز به دلیل بالا بودن میزان کورتیزول در بدن، بهتر است که قهوه مصرف نکنید.

 قابل ذکر است که یکی از تاثیرات قهوه، رفع بی حالی و خواب آلودگی می باشد. از این رو بهتر است که قهوه را در زمان های نزدیک ساعت خواب میل نکنید تا مشکلی برای خواب شما رخ ندهد. چرا که بعد از نوشیدن قهوه، زمانی در حدود ۳ تا ۵ ساعت طول خواهد کشید تا تاثیرات این نوشیدنی کافئین دار کم رنگ شده و از بین برود.

۳. مصرف قهوه برای ورزش 

بر طبق مطالعات پزشکی صورت گرفته مشخص شده است که مصرف قهوه قبل از ورزش و یا بعد از آن تاثیرات مثبت بسیاری برای بدن خواهد داشت. از این رو هم می توانید قبل از ورزش کردن و برای افزایش انرژی و انجام تمرین های دشوار قهوه بنوشید و هم بعد از ورزش و برای کاهش خستگی و درد عضلانی این نوشیدنی عالی و مفید را میل کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا