آشپزی

معرفی ۵ خوراکی برای رفع اختلال خواب

داشتن یک خواب راحت و عمیق برای حفظ سلامتی و رفع خستگی روزانه برای تمام افراد ضروری و الزامی می باشد. از این رو مصرف برخی از غذاها و نوشیدنی های خاص که دارای مواد شیمیایی تنظیم کننده خواب هستند برای رفع اختلال خواب بسیار مفید می باشد. در واقع آنتی اکسیدان و مواد مغذی چون منیزیم و هورمون های سروتونین یا ملاتونین که در برخی خوراکی ها وجود دارد باعث سریع به خواب رفتن و بهبود وضعیت خواب شما خواهد شد.

در این مطلب از سایت پامپا قصد داریم که به معرفی ۵ خوراکی برای رفع اختلال خواب بپردازیم.

 ۵ خوراکی برای خواب سریع

۱. شیر ولرم

شیر حاوی مواد معدنی چون کلسیم، منیزیم، فسفر و… می‌ باشد که مصرف آن قبل از خواب باعث افزایش هورمون ملاتونین در بدن شده و به رفع اختلال خواب کمک می کند. توصیه می ‌کنیم که برای تنظیم بهتر خواب و استراحت عمیق شبانه روز، حتماً قبل از خواب یک لیوان شیر ولرم میل کنید.

۲. بادام 

بادام یک منبع مغذی از منیزیم بوده که باعث کاهش التهاب در بدن، کاهش کورتیزول و استرس شده و کیفیت خواب را افزایش می دهد. می توانید برای رفع اختلال خواب خود، شب ها قبل از خواب ۳۰ عدد بادام (معادل ۲۸ گرم) مصرف کنید. همچنین می توانید با آماده کردن خوراکی هایی چون بیسکویت بادام، حریره بادام و اسموتی موز و بادام از فواید آن بهره مند شوید.

رفع اختلال خواب

۳. موز 

به دلیل وجود دو ماده معدنی پتاسیم و منیزیم در موز، که برای رفع اختلال خواب بسیار مفید می باشد، این خوراکی نیز جزو میوه های مفید و خواب ‌آور تلقی می ‌شود. از این رو مصرف موز قبل از خواب می تواند به عنوان بهترین خوراکی برای داشتن خواب عمیق استفاده شود.

۴. گل گاو زبان 

مصرف برخی دمنوش ها قبل از خواب می تواند در رفع بی خوابی و بیدار شدن های نیمه شب افراد بسیار کمک کننده باشد. دمنوش گل گاو زبان نیز به دلیل داشتن تریپتوفان که باعث تولید سروتونین می شود، می تواند به راحت تر خوابیدن و رفع اختلال خواب شما کمک کند.

۵. گیلاس

گیلاس به دلیل دارا بودن هورمون ملاتونین بالا باعث رفع اختلال خواب و درمان بی خوابی خواهد شد. این هورمون باعث بهبود وضعیت خواب و رفع خستگی روزانه در افراد می شود. می توانید از این میوه مفید و مغذی در تهیه انواع دسرها و تارت استفاده کرده و قبل از خواب میل کنید.

از دیگر انواع خوراکی ها که برای رفع اختلال خواب بسیار مفید می باشد می توان به ماهی ‌های چرب، کیوی، آب آلبالو، دمنوش بابونه، اسفناج، سوپ مرغ، جو دوسر و… اشاره کرد. می ‌توانید با مصرف خوراکی ها و نوشیدنی های معرفی شده در این مطلب، به رفع اختلال خواب و درمان بی خوابی بپردازید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا