آشپزی

طرز تهیه حلوا با شیره انگور | حلوا با شیره انگور | حلوای شیره انگور

حلوای شیره انگور یکی از حلواهای بسیار خوشمزه و سالم است. که به جای اضافه کردن شربت به آرد، این بار با شیره انگور این حلوا را درست می‌کنند.

طرز تهیه حلوا با شیره انگور

برای تهیه حلوا دستورهای مختلفی وجود دارد. بعضی‌ها آرد را کاملا سرخ می‌کنند تا به رنگ قهوه‌ای تیره دربیاید، برخی با خرما آن را شیرین می‌کنند و بعضی دیگر با اضافه کردن مغزها به حلوای خود آن را به یک عصرانه مقوی تبدیل می‌نمایند. ما در این بخش از مجله پامپا طرز تهیه حلوا با شیره انگور را به شما آموزش می‌دهیم. حلوایی با طعم متفاوت که شیرینی اندکش آن را خوش‌خوراک‌تر می‌کند.

مواد لازم

  • آرد سفید: دو لیوان
  • شیره انگور: یک لیوان
  • کره: ۱۰۰ گرم
  • روغن: نصف لیوان

طرز تهیه

ابتدا آرد‌ها را دوبار الک کنید. سپس یک تابه پهن را روی حرارت متوسط اجاق بگذارید. آردها را در تابه بریزید و مرتب هم بزنید. بعد از ۱۰ دقیقه و با شروع تغییر رنگ دادن آرد، حرارت را کمتر کنید و به هم زدن ادامه دهید.

آردها را به حال خود رها نکنید؛ چون تنها در چند لحظه ثابت روی اجاق ماندن، احتمال سوختن آردها وجود دارد. مرتب هم بزنید و زیر رو کنید تا یک‌دست پخته شوند و به رنگ قهوه‌ای در بیایند.

بعد از قهوه‌ای شدن آردها (نه چندان تیره)، کره را در تابه بریزید و با پشت کفگیر چوبی روی کره بکشید تا با آردها ترکیب شود. سپس روغن را اضافه کنید. وقتی روغن، کره و آردها خوب با هم ترکیب شدند، شیره انگور را آرام آرام اضافه کنید و هم بزنید. با پشت کفگیر روی حلوا بکشید و دوبار مخلوط کنید تا خوب با آرد مخلوط شوند.

مرحله آخر

وقتی حلوای یک‌دستی آماده شد، آن را در یک ظرف لبه کوتاه بریزید و صاف کنید و به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید. می‌توانید حلوا را پس از خنک شدن به شکل لوزی برش دهید یا اینکه روی آن را با پودر نارگیل یا خلال پسته و بادام تزئین کنید.

حلوا با شیره انگور که در این مطلب طرز تهیه‌اش را یاد گرفتید، کم‌چرب و کم شیرین است. در صورت تمایل، برای شیرین‌تر شدن می‌توانید روی آن را با پودر قند ساییده شده تزئین کنید.

خاصیت شیره انگور

شیره انگور یکی از فرآورده‌های انگور است که از آب انگور به دست می‌آید و بسیار مفید و پر خاصیت است. شیره انگور کالری بیشتری نسبت به انگور دارد و مصرف میزان کمی از آن انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. این شهد ویتامین‌های A، B، C و املاحی چون آهن، منیزیم، فسفر و کلسیم دارد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب کیک گردویی، بدون فر، آسان و سریع را بخوانید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا