فناوری

کوالکام اسپانسر جدید منچستریونایتد در فصل جدید لیگ برتر انگلیس خواهد بود

کوالکام که با ساخت تراشه‌های پردازشی سری اسنپدراگون بسیار مشهور شده است، امروز اعلام کرد که وارد یک “همکاری استراتژیک چند ساله” با منچستریونایتد، یکی از شناخته‌شده‌ترین باشگاه‌های فوتبال جهان شده است. بنابراین کوالکام در سال‌های آتی اسپانسر منچستر یونایتد خواهد بود و می‌تواند برند اسنپدراگون را از طریق مسابقات لیگ جزیره نیز به معرض نمایش بگذارد. با پامپا همراه باشید.

ورود شرکتی مانند کوالکام به دنیای فوتبال و همکاری آن با تیم منچستریونایتد قطعاً جالب خواهد بود. با اینکه محصولات این شرکت به شکلی نیست که مستقیماً بتواند آن را به مردم بفروشد، اما همین آشنا شدن هر چه بیشتر مخاطبان با برند اسنپدراگون می‌تواند برایش سودآور باشد. البته، ممکن است برخی نیز این نوع تبلیغات را برای کوالکام بیهوده دانسته و همکاری با منچستریونایتد را صرفاً ناشی از پول زیادی بدانند که این شرکت در سال‌های اخیر به دست آورده است! به هر حال، نظرات ضد و نقیض در این مورد زیاد است.

البته، یک سناریوی دیگر را نیز می‌توان متصور بود و آن هم اینکه کوالکام برنامه‌های بزرگ‌تری در سر داشته باشد و به عنوان مثال بخواهد در آینده اقدام به تولید گوشی هوشمند با برند اسنپدراگون کند! مطمئناً، با توجه به پول و فرصت زیادی که این شرکت برای بازاریابی دارد، احتمال روی دادن چنین اتفاقی وجود دارد. اما یک نکته را هم نباید از یاد برد که کوالکام در حال حاضر رابطه بسیار خوبی با اکثر تولید کنندگان گوشی دارد و اگر بخواهد مستقیماً وارد عرصه تولید گوشی هوشمند شود، به نوعی رقیب آن‌ها محسوب شده و روابطش دچار خدشه خواهند شد.

کوالکام اسپانسر جدید منچستریونایتد

همان‌طور که می‌بینید، سؤال‌های بی‌جواب زیادی در مورد همکاری کوالکام با باشگاه منچستریونایتد وجود دارد. به هر حال، کوالکام که بسیار علاقه دارد به جای کلمه اسپانسر از “همکاری استراتژیک” استفاده کند (!)، این همکاری را بسیار مفید دانسته و معتقد است که می‌تواند رویدادها و تجربیات منحصر به فردی را برای طرفداران منچستریونایتد در اولدترافورد و سراسر نقاط جهان ایجاد کند. علاوه بر این، قرار است کوالکام به منچستریونایتد کمک کند تا زیرساخت‌های ارتباطی ورزشگاه اولدترافورد را بهبود داده و تجربه بهتری را برای هواداران در جریان مسابقات به ارمغان بیاورد.

از سوی دیگر، ویکتوریا تیمپسون، مدیر بخش همکاری‌های منچستریونایتد، در مصاحبه‌ای گفته که “پلتفرم‌های اسنپدراگون می‌توانند تجاربی نوآورانه را برای هواداران این تیم در سراسر جهان فراهم کرده و تعامل آن‌ها را با باشگاهی که دوستش دارند، عمیق‌تر کند”. اما چگونه؟ هنوز هیچ کس نمی‌داند. چیزی که واضح است این است که در فصل آینده رقابت‌های لیگ برتر می‌توانیم برند اسنپدراگون را در جای جای ورزشگاه اولدترافورد و شاید حتی روی پیراهن بازیکنان منچستریونایتد ببینیم.



نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا