فناوریماجراجویی

اینستاگرام قابلیت جدید Gifts را برای تولیدکنندگان محتوا آزمایش می‌کند

گاهی اوقات شما تمایل دارید از تولیدکنندگان محتوای مورد علاقه‌تان علاوه بر لایک کردن و کامنت گذاشتن زیر پست‌های آن‌ها، به صورت مالی نیز حمایت کنید. البته برخی از پلتفرم‌ها راهی را برای شما ایجاد کرده‌اند که می‌توانید این کار را از طریق یک سیستم پرداخت آنلاین انجام دهید. در حالی که پیش‌تر گفته می‌شد اینستاگرام نیز روی چنین قابلیتی کار می‌کند، اکنون متا رسماً تأیید کرده که اینستاگرام در حال کار روی ابزاری است که امکان حمایت مالی از تولیدکنندگان محتوا را فراهم می‌کند.

به گفته سخنگوی متا، این شرکت در حال حاضر در حال آزمایش ویژگی به نام Gifts است که به وسلیه‌ی آن کاربران می‌توانند از حساب‌های کاربری موردنظر خود در قالب هدیه، قدردانی کرده و حتی قادرند از آن‌ها حمایت مالی کنند. اگرچه این قابلیت اکنون در حال توسعه است، اما هنوز در اختیار کاربران بتا قرار نگرفته و فعلاً توسط کاربران داخلی این شرکت آزمایش می‌شود.

این ویژگی برای اولین بار توسط یکی از توسعه‌دهندگان مشهور موبایل به نام «الساندرو پالوزی» در ماه ژوئیه گزارش شده است. براساس اطلاعات به اشتراک گذاشته شده از سوی این منبع آگاه، ظاهراً دکمه‌ای به نام «Content Appreciation» به اینستاگرام اضافه می‌شود تا کاربران بتوانند به وسیله‌ی آن از حساب کاربری مورد نظرشان قدردانی کنند. دقیقاً یک ماه بعد الساندرو پالوزی اعلام کرد که این قابلیت توسعه یافته و نام آن نیز به Gifts تغییر پیدا کرده است.

اینستاگرام

در حال حاضر، جزئیات زیادی در مورد این ویژگی وجود ندارد. اما با نگاهی به پلتفرم‌های دیگری که این قابلیت را دارند، تصور اینکه این قابلیت در اینستاگرام به چه شکل کار خواهد کرد، خیلی سخت نیست. در حال حاضر، بزرگترین رقیب اینستاگرام یعنی تیک‌تاک، ویژگی مشابهی به نام Gifts دارد که به کاربران امکان می‌دهد موقع مشاهده‌ی ویدیوها یا پخش زنده‌ی یک تولیدکننده‌ی محتوا، در صورت تمایل از او حمایت مالی کنند. در این اپلیکیشن، گزینه‌های Gifts متفاوتی نظیر کلاسیک و پرمیوم وجود دارد که کاربران حتی می‌توانند همراه حمایت مالی برای آن‌ها پیام نیز بفرستند.

این امکان وجود دارد که اینستاگرام نیز همین قابلیت را در اختیار کاربران خود قرار دهد و  آن را به ویژگی جهت کسب درآمد تبدیل کند. «آدام موسری»، مدیرعامل اینستاگرام پیش‌تر در مورد این قابلیت گفته بود: «این تازه اولین قدم ما در مسیری طولانی است تا به تولیدکنندگان محتوا در سراسر جهان طیف وسیعی از ابزارها را ارائه کنیم تا بتوانند به صورت آنلاین به کسب درآمد بپردازند. ما واقعا در مورد این قابلیت هیجان‌زده هستیم.»

آن طور که در جدیدترین خبرهای منتشر شده شنیده می‌شود، این پلتفرم متعلق به متا به‌زودی قابلیت جمع‌آوری کمک مالی را به بخش ریلز اضافه خواهد کرد. ظاهراً کاربران بیش از ۳۰ کشور در سراسر جهان با استفاده از این قابلیت می‌توانند با قرار دادن لینک مخصوص به بیش از ۱.۵ میلیون موسسه‌ی خیریه در دنیا کمک مالی کنند. اینستاگرام اعلام کرده که تاکنون بیش از ۴ میلیون نفر از طریق اینستاگرام و فیسبوک بیش از ۱۵۰ میلیون دلار برای محافظت از محیط زیست و مقابله با تغییرات اقلیمی کمک مالی کرده‌اند.

اینستاگرام

ماه قبل نیز مدیرعامل متا، با انتشار پستی در توییتر از قابلیت پرداختی جدید این پلتفرم خبر داد. آقای زاکربرگ در این رابطه اعلام کرد که کاربران برای استفاده از این قابلیت باید به فروشگاه‌های آنلاین مد نظر خود در اینستاگرام یک پیام از طریق بخش دایرکت ارسال کنند. آن‌ها همچنین با این قابلیت جدید اکنون می‌توانند به طور مستقیم در دایرکت اینستاگرام خود، هزینه‌ی سفارشات را پرداخت کنند.

منبع: XDA-Developers

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا